Każdy Narzeka, ale Polska jest "Właścicielem" rekordu prędkości pociągu w Europie Środkowo - Wschodniej. 293 km/h.
📌
Ukraina ⚔️ Rosja
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 1:01
To całe pendolino to jak z legalizacją marihuanen, po co to komu?
"Przy takich prędkościach to nie jest kwestia "równych torów" bo to nie jest tu problemem. W Polsce zasilanie trakcji na liniach kolejowych jest 3kV prądu stałego. Sprawdza się to może przy niższych prędkościach, lecz przy dużych występują niekorzystne zjawiska w trakcji. Oglądając nawet jakiś filmik, maszynista wypowiadał się, że to dzięki PKP Energetyka, mogli tak szybko pojechać, bo zapewnili im duży zapas mocy, aby w piku pobieranego napięcia, nie załączyć automatyki zabezpieczeniowej. W krajach na zachodzie przy dużych prędkościach łatwiej ogarnąć prąd zmienny, który ma niską częstotliwość. Po więcej zainteresowanych odsyłam na google."
Zasilanie trakcyjne w polsce pozwaka na przejazd jednego pociągu TLK/ICC co ok. 90 minut, a pociągu regio co jakieś 40 minut. Jeśli jadą częściej to często dochodzi do przeciążenia sieci i awarii całej trakcji.
Niestety, kolega miał rację, nie jest naszym problemem pociąg, lecz infrastruktura.
A dla ciekawostki dodam, że prędkość normalnego pociągu TLK/ICC to max 180 km/h. Ktoś widział tak szybko jadący pociąg ? Nie, bo przepisy nie pozwalają na to xD
Zasilanie trakcyjne w polsce pozwaka na przejazd jednego pociągu TLK/ICC co ok. 90 minut, a pociągu regio co jakieś 40 minut. Jeśli jadą częściej to często dochodzi do przeciążenia sieci i awarii całej trakcji.
Niestety, kolega miał rację, nie jest naszym problemem pociąg, lecz infrastruktura.
A dla ciekawostki dodam, że prędkość normalnego pociągu TLK/ICC to max 180 km/h. Ktoś widział tak szybko jadący pociąg ? Nie, bo przepisy nie pozwalają na to xD
Halbul napisał/a:
gdzie oni taki odcinek torów znaleźli ze się nie wypie**olił...
CMK.
Halbul napisał/a:
Zasilanie trakcyjne w polsce pozwaka na przejazd jednego pociągu TLK/ICC co ok. 90 minut, a pociągu regio co jakieś 40 minut. Jeśli jadą częściej to często dochodzi do przeciążenia sieci i awarii całej trakcji.
Co to za brednie? Skąd bierzesz takie głupoty?
Halbul napisał/a:
A dla ciekawostki dodam, że prędkość normalnego pociągu TLK/ICC to max 180 km/h. Ktoś widział tak szybko jadący pociąg ? Nie, bo przepisy nie pozwalają na to xD
Skąd wziąłeś 180 km/h? Aktualna maksymalna prędkość pociągów osobowych w Polsce to 160 km/h i na dwóch liniach kolejowych jeżdżą z takimi prędkościami.
Bredzisz jak potłuczony.
Cytat:
@Frostu, należysz do Platformy, co nie?
![]()
Oczywiście, bronię zakupu potrzebnego pociągu, obalam kłamstwa i niewiedzę o nim, to od razu mam związki z rządem. Wiesz za kogo rozpoczęły się modernizacje linii pod ten pociąg? Za którego premiera? Wiesz od ilu lat mówi się w Polsce o zakupie Pendolino?
teraz się nie będzie spóźniał lecz przyjdziesz na peron a ludzie ci powiedzą ze pojechał 30 minut wcześniej:P
Ciekawe jakie opóźnienie miały z powodu tych testów inne pociągi, bo w zeszłym tygodniu jak testowali 270km/h, to ludzie musieli czekać po 2 godziny na przyjazd swoich, konwencjonalnych składów.
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie