

Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany


Tytuł 293 km/h filmik 291 km/h
Dzień później rekord został pobity o 2km/h.
W Szwajcarii jeździłem pociągiem po 300km/h. Odcinki między stacjami są proste - Szwajcarzy się nie pie**olą. Odcinek ma być prosty, prędkość duża, komfort wysoki a czas krótki - i nie ma h*ja, jak góra na drodze to przekopują się, rzeka lub jezioro - robią most, ale taki most, że wysokość to dobre 100m nad taflą... w środku tak pędzącego pociągu nawet jednego drgnięcia nie poczujesz, szklanka z kawą pełną po brzegi nie ma prawa nic się wylać... i robią to z głową!
Powiedz mi, po co mamy na siłę budować mosty i tunele jak zdecydowana większość kraju jest płaska jak stół? Można wybudować prostą linię z łagodnymi łukami.Na CMK łuki mają promień 4 km. Warszawa-Gdańsk też jest dość prosta.
U nas popie**oleńcy kupili pociąg, który rozpędzi się do 200km/h na jednym odcinku!! a pozostała Polska będzie obsługiwana 90km/h, stacja co 5min...
Ale piepszysz głupoty ignorancie. Za dwa lata będziemy mieć ok. 350 km linii na prędkości 200 km/h. Do tego trwają modernizacje kilkunastu linii do prędkości 160 km/h.


Po co nam to? Przecież gdyby obecne pociągi jechały płynnie swoją maksymalna prędkością, a nie zatrzymywały się pośrodku niczego albo jechały momentami 20km/h to czas podróży prawie 2x by się zmniejszył. Co z tego że na jednym jedynym odcinku się rozpędzi? I dodatkowo zrobi nowe utrudnienia innym połączeniom.
Po to aby 4 największe aglomeracje w Polsce połączyć szybkimi pociągami. Reszta pociągów w Polsce będzie jeździła 120-160 km/h na magistralnych trasach.
I jakie zrobi nowe utrudnienia?



Tutaj będą rozwijały prędkość max 250 km/h. To jest "Kręgosłup" całej Polskiej sieci kolejowej.
Od niej będą odchodziły trasy (do Szczecina, Poznania, Wrocławia, Łodzi, Białegostoku etc. etc) po której pociągi będą jeżdzić 160 km/h. Do ich użytkowania Intercity kilka dni temu podpisało kontrakt na zakup 40 pociągów od Firmy Stadler. A od tych głównych linii, będą "odchodziły" linie regionalne, z którymi jeszcze nie poradzono sobie, lae życzę im jak najlepiej.
To są wielkie pieniądze, które prędzej czy później musiały być wydane. Polska względem zachodnich krajów jest jeszcze w latach 80'tych.
Mniej więcej w 2018 jazda pociągiem w Polsce będzie przyjemnością. Uwierzcie mi. Bezsensowną rzeczą byłoby kupowanie pociągów od Polskich producentów, które rozwijają prędkość do 160 km/h. Teraz to wystarcza, ale za trzy, cztery lata? To by były dopiero pieniądze wywalone w błoto.
Musimy patrzeć w przyszłość. Teraz Pendolino pojedzie z prędkością 160 km/h, na jedynym odcinku 200, ale za kilka lat, będzie sztandarowym produktem InterCity.
I jeszcze jedno. Mój wpis wygląda jak propagandowy język PO.
Nie nie jestem PełOwcem i nigdy nie będę.
Jestem Miłośnikiem Kolei, który powolutku zaczyna wierzyć, iż kiedyś zobaczy prawdziwą fantastyczną kolej w Polskim wydaniu.

Ciekawe jest to co piszesz ale mam wielkie ALE. Z autopsji wiem, że więcej ludzi podróżuje pociagami osobowymi i to w nich jest tragedia, stare EN-57 powinny zostać oddane do afryki a nie wozić ludzi w 2013 roku w kraju europejskim. To pociągi osobowe powinny zostać wymieniane jak najprędzej bo to one wożą więcej ludzi, w pośpiesznych itd niema takiej biedy jak w os.



@Frostu
Ciekawe jest to co piszesz ale mam wielkie ALE. Z autopsji wiem, że więcej ludzi podróżuje pociagami osobowymi i to w nich jest tragedia, stare EN-57 powinny zostać oddane do afryki a nie wozić ludzi w 2013 roku w kraju europejskim. To pociągi osobowe powinny zostać wymieniane jak najprędzej bo to one wożą więcej ludzi, w pośpiesznych itd niema takiej biedy jak w os.
Kolej dalekobieżna jest w gestii PKP IC, zaś koleje regionalne należą do samorządów i to one za nie odpowiadają. W części województw kolej regionalna leży, ale większość samorządów kupuje masowo nowe pociągi, głównie Impulsy, Elfi i Flirty. Wszystko wyprodukowane w Polsce notabene. Moje Podkarpacie kupiło niedawno 4 Impulsów i 2 Elfy. Jeszcze do zastąpienia wszystkich EN-57 dużo czasu zajmie, ale powoli się coś dzieje.
Dodam jeszcze, że podkarpackie Impulsy są najbardziej wypasionym składem regionalnym w Polsce.
36WE dla województwa podkarpackiego to jeden z najbardziej komfortowych pociągów regionalnych w kraju. Województwo zamówiło w nim skórzane obicia podłokietników i zagłówków, wygodne fotele, wi–fi, klimatyzację, a nawet kran z fotokomórką i elektryczną suszarkę do rąk w toalecie. Oświetlenie pociągu zostało zrealizowane w technologi LED, a np. stopnie do pojazdu są podgrzewane.
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie