Każdy Narzeka, ale Polska jest "Właścicielem" rekordu prędkości pociągu w Europie Środkowo - Wschodniej. 293 km/h.
📌
Ukraina ⚔️ Rosja
- ostatnia aktualizacja:
49 minut temu
Białoruś, Ukraina, Bośnia i Hercegowina, Serbia, Czarnogóra... Doprawdy wielki sukces!
Jakby wywalili w błoto więcej kasy, kupili coś szybszego niż pendolino i przygotowali odpowiedni odcinek równych torów to wynik mógłby być jeszcze lepszy! Moim zdaniem to, że nikt nie kupuje superszybkich pociągów jeśli nie ma odpowiedniej infrastruktury świadczy o zdrowym podejściu. Ty przedstawiasz to jako sukces a dla mnie to sromotna porażka bo został kupiony pociąg za górę kasy, który większość kraju będzie mógł objeżdżać z prędkością niewiększą od pospolitych osobówek. Za pieniądze polaków została zakupiona kiełbaska wyborcza, żeby ryży mógł przed wyborami powiedzieć: "Unowocześniliśmy kolej! Teraz po naszych torach poruszają się superszybkie składy, które do tej pory mogliśmy oglądać jedynie w krajach zachodnich i Japonii".
Można było zainwestować w polskie konstrukcje takie jak Impuls, ale wtedy nie można by się chwalić takimi wynikami. A jeszcze nie daj borze nasza gospodarka by miała przy tym jakieś zachwianie ku górze...
Możesz sobie szpachlować Dżordża dalej do wyników prędkości Pendolino, ale zdradzę Ci taki sekret: Jeśli zrobiliby pomiar średniej prędkości między Gdańskiem a Zako to wynik byłby znacznie mniej interesujący, ale za to odzwierciedliłby stan infrastruktury i zweryfikował potrzebę posiadania składu za 84mln/szt
Jakby wywalili w błoto więcej kasy, kupili coś szybszego niż pendolino i przygotowali odpowiedni odcinek równych torów to wynik mógłby być jeszcze lepszy! Moim zdaniem to, że nikt nie kupuje superszybkich pociągów jeśli nie ma odpowiedniej infrastruktury świadczy o zdrowym podejściu. Ty przedstawiasz to jako sukces a dla mnie to sromotna porażka bo został kupiony pociąg za górę kasy, który większość kraju będzie mógł objeżdżać z prędkością niewiększą od pospolitych osobówek. Za pieniądze polaków została zakupiona kiełbaska wyborcza, żeby ryży mógł przed wyborami powiedzieć: "Unowocześniliśmy kolej! Teraz po naszych torach poruszają się superszybkie składy, które do tej pory mogliśmy oglądać jedynie w krajach zachodnich i Japonii".
Można było zainwestować w polskie konstrukcje takie jak Impuls, ale wtedy nie można by się chwalić takimi wynikami. A jeszcze nie daj borze nasza gospodarka by miała przy tym jakieś zachwianie ku górze...
Możesz sobie szpachlować Dżordża dalej do wyników prędkości Pendolino, ale zdradzę Ci taki sekret: Jeśli zrobiliby pomiar średniej prędkości między Gdańskiem a Zako to wynik byłby znacznie mniej interesujący, ale za to odzwierciedliłby stan infrastruktury i zweryfikował potrzebę posiadania składu za 84mln/szt
@KrzysztofFejk:
Zapomniałeś jeszcze o takich Państwach jak:
Czechy, Słowacja, Węgry, Litwa, Łotwa, Estonia, Macedonia, Chorwacja, Słowenia, Albania, Bułgaria, Rumunia i Finlandia
Sorry, nie mogłem się powstrzymać
Zapomniałeś jeszcze o takich Państwach jak:
Czechy, Słowacja, Węgry, Litwa, Łotwa, Estonia, Macedonia, Chorwacja, Słowenia, Albania, Bułgaria, Rumunia i Finlandia
Sorry, nie mogłem się powstrzymać
roman_negocjator napisał/a:
@KrzysztofFejk:
Zapomniałeś jeszcze o takich Państwach jak:
Czechy, Słowacja, Węgry, Litwa, Łotwa, Estonia, Macedonia, Chorwacja, Słowenia, Albania, Bułgaria, Rumunia i Finlandia![]()
Sorry, nie mogłem się powstrzymać![]()
Wiem, nie chciało mi sie pisać, stąd te trzy kropki
nakreślić w miejscu, do którego nawiązujesz, że kraje europy środkowo-wschodniej nie plasują się w czołówce gospodarczej świata
Prędkość, prędkością ale że na podstacjach zasilających wylatywały zabezpieczenia to nikt o tym nie mówi.
Akurat polska kolej ma się świetnie. Polacy wyprodukowali pociąg o wiele lepszy od Pendolino (Impuls) i na Zachodzie robi furorę. U nas? Narzekanie polaczków "eee jak polskie to gorsze, dawajcie włoskie puszki!!" przeniosło się na działania polityków, którzy zamiast wspierać swoich i wziąć taniej, wolą drożej i od obcego.
A, że kolej jest droga - cóż, jeżeli JEDEN element oddziaływania tor-pojazd (balisa) kosztuje tyle, co dom, to nie może być ekonomicznie...
A, że kolej jest droga - cóż, jeżeli JEDEN element oddziaływania tor-pojazd (balisa) kosztuje tyle, co dom, to nie może być ekonomicznie...
Im szybciej jedzie tym więcej materiałów dostarczy kiedyś na harda "Szczekociny" sezon 2
@Magik, w czym impuls jest lepszy od pendolino i gdzie oprocz polskich kolei lokalnych on jezdzi?
Koleje trzeba koniecznie sprywatyzować. Jeżeli państwo zacznie w to wkładać pieniądze to 90% tych funduszy zostanie zmarnowane (czyt. rozkradzione), a i efekt będzie zerowy.
Przy takich prędkościach to nie jest kwestia "równych torów" bo to nie jest tu problemem. W Polsce zasilanie trakcji na liniach kolejowych jest 3kV prądu stałego. Sprawdza się to może przy niższych prędkościach, lecz przy dużych występują niekorzystne zjawiska w trakcji. Oglądając nawet jakiś filmik, maszynista wypowiadał się, że to dzięki PKP Energetyka, mogli tak szybko pojechać, bo zapewnili im duży zapas mocy, aby w piku pobieranego napięcia, nie załączyć automatyki zabezpieczeniowej. W krajach na zachodzie przy dużych prędkościach łatwiej ogarnąć prąd zmienny, który ma niską częstotliwość. Po więcej zainteresowanych odsyłam na google.
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie